Distances between two adjacent stations on the rail network - Distance entre gares adjacentes - Afstanden tussen aangrenzende stations

Indeling van het Infrabel-spoornetwerk volgens de kortste weg tussen twee aangrenzende reizigersstations op de reizigerslijnen. Deze dataset geeft ook een schatting van de afstand.

Data en bronnen

Vervoerswijzen gedekt

Extra Informatie

Veld Waarde
ID 593cc030-a5fd-40fd-bb11-d28ed768af75
Datum metadata 2024-12-18 12:05:31
Metadata taal
  • Frans
  • Engels
  • Nederlands
NAP type MMTIS - Multimodale reisinformatiediensten
Mobiliteitsthema
  • Algemene informatie voor routeplanning
  • Andere
Brontype Dataset
Naam van de organisatie [uitgever] Infrabel
Naam [contactpunt] Infrabel Open Data Cell
E-mail [contactpunt] Infrabel Open Data Cell
Telefoonnummer [contactpunt] +3225252211
Naam [uitgever] Infrabel Infrabel
Adres [uitgever]
Place Marcel Broodthaers 2
1060 Bruxelles-Capitale
Saint-Gilles
Belgique
E-mail [uitgever] opendata@infrabel.be
Website [uitgever] https://infrabel.opendatasoft.com/pages/home/
Telefoonnummer [uitgever] +3225252211
Begindatum publicatie 2021-01-05 13:38:00
Einddatum publicatie
Landen gedekt door publicatie België
Gebied gedekt door publicatie
  • RÉGION DE BRUXELLES-CAPITALE/BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
  • VLAAMS GEWEST
  • RÉGION WALLONNE
Netwerkdekking
Coördinaten referentiesysteem
Georeferentie methode
Scope van de dataset
Bijwerkingsfrequentie Halfjaarlijks
Kwaliteitsbeoordeling
  • Als er twee trajecten mogelijk zijn tussen twee stations, werd het kortste traject gekozen.
  • Het is aan de gebruikers om de fragmenten samen te brengen om de route tussen twee verafgelegen stations te bekomen. U zult in deze dataset bijvoorbeeld de route tussen "Brussel-Zuid" en "Brussel-Kapelkerke" vinden, maar niet de volledige route tussen "Brussel-Zuid" en "Aarlen".
  • Deze gegevens hebben als doel schematische weergaves van het Belgische spoornetwerk mogelijk te maken (en dit voor een schaal van max. 1/25.000). Voor een meer precieze geolocalisatie van de hoofdsporen, raden wij deze dataset aan : Lijst en geografische voorstelling van de hoofdsporen.
  • Het is ook zo dat een station nooit op een precies punt ligt, aangezien de perrons vaak honderden meter lang zijn. Verder zijn de afstanden betrouwbaarder indien we ze optellen om een langer trajet te bestuderen.
  • Tenslotte geven deze gegevens geen enkele indicatie over de voorziene of actuele dienstregelingen die door de spooroperatoren beheerd worden. Een overzicht van de aankomst- en vertrektijden van de treinen per station in het verleden zijn beschikbaar via de ruwe gegevens in verband met de stiptheid.